Trwa ładowanie proszę czekać ...

Trening przed wspinaczką

31 stycznia 2017

Sporty wspinaczkowe postrzegane są często jako ekstremalne i wymagające. Niewątpliwie wymagają dobrego przygotowania – przeszkolenia technicznego, sprzętu oraz kondycji fizycznej. Ten ostatni czynnik bywa jednak przeceniany, bo nie siła decyduje o tym jak radzimy sobie na ściance. Najważniejsze jest doświadczenie i praktyczne umiejętności, których nie da się wyćwiczyć na siłowni, ale można je zdobyć na ściance i skałach.

Najlepsze miejsce na trening
Na co dzień najłatwiej ćwiczyć na ściankach wspinaczkowych, które z pewnością znajdziemy w każdym większym mieście. Dopiero po takim przygotowaniu można wybrać się w teren. Sekcje wspinaczkowe i kursy będą stanowiły dobry trening dla początkującym, pozwalając w bezpieczny sposób poznać podstawowe techniki i wzmocnić wytrzymałość fizyczną. Osoby profesjonalnie zajmujące się wspinaczką będą w stanie doradzić, nad czym musimy popracować, by treningi przynosiły optymalne efekty.
Najbardziej opłacalne pod względem finansowym jest wykupienie długoterminowego karnetu na ściankę. Promocyjne oferty można znaleźć także na serwisach zakupów grupowych. Jak w przypadku każdego sportu ważna jest motywacja i regularność.

Poprawa kondycji i sprawności
Osoby, które wcześniej nie miały zbyt wiele wspólnego ze sportem oprócz treningów wspinaczkowych często chcą ogólnie poprawić możliwości swojego organizmu. Silne ręce i nogi oraz dobra kondycja na pewno wpłyną na łatwość poruszania się po ściance.
Na początek warto wybrać któryś ze sportów aerobowych – pływanie, bieganie czy jazdę na rowerze. Duża różnorodność pozwoli dobrać aktywność do własnych preferencji. Dzięki tego rodzaju aktywności poprawi się wydolność organizmu oraz działanie układu krążenia.
Spośród innych ćwiczeń, które pomogą w uprawianiu wspinaczki, warto wykonywać podciąganie na drążku oraz ogólny trening rozciągający. Pozwolą one mniej odczuwać zmęczenie związane z właściwym treningiem wspinaczkowym i wzmocni najważniejsze mięśnie. Podczas wspinania istotna jest także zdolność utrzymania równowagi – można pracować nad nią poza ścianką wykonując ćwiczenia polegające na przenoszeniu środka ciężkości i pozwalające uzyskać lepszy balans ciała.